✨️ Jak radzić sobie z negatywnymi skutkami pracy zdalnej?Ⓘ Pracuję zdalnie, bo mieszkam w mieście 100k ludzi i nie ma tu roboty. Perspektywy mojego zatrudnienia to wyłącznie praca zdalna. Pracuję w branży IT/E-Commerce/Marketing i na tym się znam. Moje całe doświadczenie zawodowe kręci się wokół tych branż.
I teraz tak: Odczuwam wszystkie negatywne skutki home office. Nie pomaga mi też bycie cholerykiem, ekstrawertyzm i ADHD. Co prawda pracuję z ludźmi (jestem handlowcem i zarządzam projektami, które podpiszę), ale spotkania mam różnie - czasem zdalnie, czasem na żywo (auto służbowe). Ale to wiecie, jedno do dwóch dziennie. Reszta praca przy kompie - oferty, monitorowanie projektu, opieka, praca z zespołem nad projektami klientów, maile i takie tam. I teraz moje negatywne skutki to:
1.Izolacja społeczna i poczucie samotności, bo kontakt na żywo to coś zupełnie innego. Brakuje mi tego, by z kimś posiedzieć, pogadac, pośmiać się, nawet ponarzekać, no jak to w pracy 2.Rozmycie granic między życiem prywatnym a zawodowym - nie zawsze czuję, że skończyłem pracę. Zostanie po godzinach w robocie stacjonarnie to jest pikuś w porównaniu do tego, że myślami jesteś w pracy, bo nie czujesz, że ją opuściłeś 3.Trudności z koncentracją w domu - to dokucza zawsze po przepracowaniu X miesięcy w jednej firmie na HO 4.Poczucie wypalenia - nie czuję, że progresuję w życiu, zwłaszcza jak w robocie zrobi się gorszy okres, to masakra, samotność potęguje poczucie nudy i braku sensu
No czasem nie mam do kogo japy odezwać aż do weekendu, bo na siłkę też chodzę sam (kumple trenują inne sporty). Cały dzień się czuję, jakbym nie miał pozytywnych bodźców.
Mimo to, czemu nie chcę wyjechać do innego miasta pracować stacjonarnie/hybrydowo, ponieważ: