Wpis z mikrobloga

PKP Cargo planuje w ciągu 3-4 zacząć eksploatować lokomotywy zasilane wodorem.

Fragment wywiadu z Prezesem PKP Cargo, Czesławem Warsewiczem.

- "Na jakim etapie są prace związane z budową lokomotywy napędzanej wodorem?
Dlaczego angażujecie się Państwo w tego typu inicjatywy?"

- Cz. Warsewicz. "Od strony projektowej to zadanie spoczywa na zakładzie 'H.Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych', który przygotuje prototyp pojazdu z ogniwem wodorowym, jaki będzie testować PKP Cargo.
Drugim naszym partnerem w tym przedsięwzięciu będzie Jastrzębska Spółka Węglowa, która przymierza się do zbudowania fabryki produkującej wodór.
Na razie trwają jeszcze prace przygotowawcze i koncepcyjne.
Mam nadzieję, że za 3-4 lata pierwsza lokomotywa wodorowa wyjedzie na polskie tory, a PKP Cargo na pewno będzie chciało kupować te pojazdy. Takie lokomotywy są nam potrzebne, gdyż pozwolą na znaczne obniżenie kosztów zakupu paliw, a jednocześnie przyczynią się do ograniczenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery przez kolej."
(źródło)

Fajny komentarz był pod artykułem ;)

"Wodór... mają pojęcie.. inny świat w Warszawie.

Większość lokomotyw to stare zmęczone trupy z patykami w oknach i brudnymi szybami bez wycieraczek i kabiną rozszczelnioną i ledwo klepiącymi sprężarkami i przetwornicami, które chce wyrwać zza tych nieszczelnych drzwi.

Ale dołoży do tego wodór za 3 lata :) "


Zdjęcie atencyjne rosyjskiej prototypowej lokomotywy gazowej.
Model GTh1 wykorzystuje jako napęd turbinę na skroplony gaz ziemny.
To szlakowa lokomotywa dwuczłonowa. Pierwszy człon stanowi blok turbiny i zasilania. Drugi człon wyposażony jest w zbiornik gazu.

#kolej #pociagi #transport #ciekawostki #technologia

Montago - PKP Cargo planuje w ciągu 3-4 zacząć eksploatować lokomotywy zasilane wodor...

źródło: comment_glp972XWecD8B3bRDafVI0Bu4pyLH1Mr.jpg

Pobierz
  • 4