Wpis z mikrobloga

Hej! Mam nadzieję, że każdemu czytającemu ten wpis dzień mija całkiem dobrze. Wybaczcie, ale wpis będzie zawierał sporo zwrotów w języku angielskim, bo pracuję poza granicami Polski. Otóż chciałbym prosić o poradę, w którą stronę iść w kontekście automotive engineering. Nie do końca jestem zadowolony z tego, gdzie teraz jestem i czym się zajmuję. Tak w skrócie zajmuję się przygotowywaniem hali/obiektu do testowania elementów napędo elektrycznego (poza baterią). Wszystko niestety jest wysokopoziomowo i nie buduję zbyt wiele wiedzy, o tym jak testowanie faktycznie wygląda w praktyce, nie analizuję danych itd. To jest największy problem, bo czuję że moja praca jest zbyteczna. Pracuję dla dużej firmy, więc mam możliwość zmiany zespołu itd. aczkolwiek chciałbym to zrobić z głową.
Jestem zainteresowany elektroniką oraz analizą danych, idealnie jakbym mógł połączyć te 2 dziedziny - aczkolwiek trochę zastanawiam się nad tematyką baterii i ich testowania.
Oto opcje, które rozważam:
- Powertrain Data Analyst (analiza danych, SQL, Python oraz Tableau i te sprawy)
- HiL Testing/Design Engineer (typowo wszystko co związane z inverterem, testowaniem oraz prawdopodobnie PCB design, trochę w stronę R&D)
- Battery Data/EIS Analyst (tutaj analiza i diagnostyka danych z powerpacków, mam najmniejsze doświadczenie w tej dziedzinie - ale znam osobę, z którą mógłbym współpracować, zaproponowała mi wysłanie swojego CV)
- EMC Powertrain Analyst (ciekawy kierunek, ostatnio dosyć sporo się uczę w tym kierunku, miałem kurs + chciałbym sobie zrobić jeszcze jeden za własne pieniądze w Oxfordzie - nazywa się Mechanical EMC)
Moje zainteresowania idą trochę w kierunku półprzewodników, więc HiL/Design Engineer chyba najlepiej łączy wszystkie dziedziny ale pójście w stronę baterii może być bardziej przyszłościowe (aczkolwiek tutaj sporo nauki przede mną, mam też możliwość zrobienia kursu związanego z budową baterii aby trochę się przygotować). Fajnie byłoby w przyszłości pracować w R&D, może nawet na jakieś konferencje jeździć.
Mogę zostać na obecnym stanowisku i byłaby to najszybsza opcja aby zostać Lead Engineerem w niedługim czasie - ale ciężko potem o zmianę specjalizacji, i praca ta kierowałaby mnie bardziej w stronę managementu i Scrum Chapter Leader etc.
#praca #automotive #elektronika #hil #baterie #przyszlosc #rozwojosobisty
  • Odpowiedz