JS dla średnio zaawansowanych - Tworzenie gry typu Mario...
W tym odcinku dodamy ostatnią rzecz jakiej brakuje w naszej grze, czyli monety. Przygotujemy do nich animacje, możliwość ich zbierania oraz położenie na mapie. Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/2jia7o0es58hckf/Mario_Ep11.zip?dl=0
z- 126
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Wykop za to że mu się chciało, tak bardzo jak malkontentom się nie chciało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak przepisze ładnie zmienne, stwórzy swoją libkę wykorzystując metody to będzie cacy do portfolio ;)
Fakt, że mógł użyć jakiegoś narzędzia do budowania sprite'a a nie kleić go ręcznie.
const STATUS_WALKING = "walking";
if(mario.status === STATUS_WALKING){
//...
}
Dzięki temu zmniejszymy ilość literówek, łatwo zmienić takiego 'enuma' gdy zajdzie zmiana.
Nie stosuj swojego punktu widzenia jako argumentu ;)
Używanie anglojęzycznych nazw to przyjęta na świecie praktyka, angielski jest językiem programistów. Nauka takich praktyk ułatwia nam znalezienie pracy, łatwe odnalezienie się w każdym zespole.
Ludzie anglojęzyczni uczą się po angielsku i jakoś są w stanie zrozumieć czym jest typ a nazwa zmiennej, więc zrozumienie takich zagadnień to